logo


  • Αρχική
    • Αρχική
  • Το Σχολείο
    • Αξιολόγηση σχολικής μονάδας
    • Ιστορικό
    • Υποδομή
    • Ο διευθυντής
    • Σύλλογος καθηγητών
    • Σύλλογος γονέων
    • Ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Μαθητές
    • Α τάξη
      • Διακρίσεις μαθητών
      • Δράσεις μαθητών
    • Β τάξη
      • Διακρίσεις μαθητών
      • Δράσεις μαθητών
    • Γ τάξη
      • Διακρίσεις μαθητών
      • Δράσεις μαθητών
  • Δραστηριότητες
    • Σχολικές εορτές
    • Αφιερώματα
    • Διδακτικές επισκέψεις
    • Άλλες Δραστηριότητες
    • Δράσεις ευαισθητοποίησης – Εκδηλώσεις ενημέρωσης
  • Προγράμματα Erasmus+
    • Σχολ. έτη 2019-2021
      • Το Πρόγραμμά μας
      • Παιδαγωγική Ομάδα
      • Δράσεις
    • Σχολ. έτος 2021-22
      • Το σχέδιό μας
      • Παιδαγωγική ομάδα
      • Οι δράσεις μας
  • Ανακοινώσεις / Blog
  • Εξ” αποστάσεως Εκπαίδευση
    • Ομάδα Υποστήριξης
    • Σύγχρονη εκπαίδευση
    • Ασύγχρονη εκπαίδευση
  • Γονείς
    • Eπικοινωνία με τους διδάσκοντες
    • Διάφορες Ενημερώσεις
    • Εγγραφές-Μετεγγραφές
  • Νομοθεσία
  • Χρήσιμοι σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία
facebook
youtube


26
Φεβ
2024

Διδακτική επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο Αθηνών

by admin@
0 Comment

 

Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023 οι μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου Ζευγολατιού επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο, στο πλαίσιο του μαθήματος της βυζαντινής ιστορίας. Εκεί ξεναγήθηκαν από την καθηγήτριά τους σε δύο ομάδες. Παρατήρησαν τα εκθέματα, εξέφρασαν απορίες, έβγαλαν φωτογραφίες και συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας. Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στην αυλή του ιστορικού χώρου του Μεγάρου των Ιλισίων που στεγάζει το μουσείο και υπήρξε η κατοικία της Δουκίσσης Πλακεντίας. 

pict

Εντυπώσεις και  φωτογραφίες  μαθητών από την επίσκεψη

Μου άρεσαν τα χρυσά σκουλαρίκια με ρουμπίνια και διαμάντια, που θα φορούσε μία γυναίκα ακόμα και σήμερα. Ακόμα μου άρεσαν τα άμφια των ιερέων από τους Κόπτες χριστιανούς της Αιγύπτου. (Αμαλία)

Μου άρεσε η μαρμάρινη πλάκα που εικόνιζε από την μία πλευρά τη Μέδουσα από την αρχαία Ελλάδα και από την πίσω πλευρά έναν χριστιανικό σταυρό, ο οποίος φτιάχτηκε όταν οι Χριστιανοί μετέτρεψαν τους αρχαίους ναούς σε χριστιανικούς. Για να σκαλίσει κανείς με τόση λεπτομέρεια το μάρμαρο, χρειαζόταν σίγουρα πολύ ταλέντο. (Μανώλης)

Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η μαρμάρινη πλάκα με το κεφάλι της Μέδουσας από την μία πλευρά και τον χαραγμένο από τους χριστιανούς σταυρό στην πίσω πλευρά. Μάλιστα αυτό ανακαλύφθηκε στην περιοχή μας, σε έναν αρχαίο ναό κοντά στο Λέχαιο, που στη συνέχεια μετατράπηκε σε χριστιανικό. (Αλεξάνδρα)

Στο μουσείο μου άρεσαν πάρα πολύ οι βυζαντινές εικόνες, τα κολιέ και τα σκουλαρίκια. (Μπλέρτα)

Εμένα μου άρεσε το Χρυσόβουλο, ένα αυτοκρατορικό έγγραφο. Μου έκανε εντύπωση το υλικό πάνω στο οποίο είχε γραφεί, που ήταν από δέρμα ζώου, η κόκκινη υπογραφή του αυτοκράτορα, αλλά και ο γραφικός χαρακτήρας.  (Λουκία) 

Εμένα μου άρεσαν οι τάφοι σε σχήμα κιβωτίου, που είχαν μέσα ζωγραφιές από πτηνά και έναν σταυρό. (Σταύρος)

Με εντυπωσίασαν περισσότερο το γλυπτό του Ορφέα, που στην αρχαία Ελλάδα μάγευε με τη μουσική του, ενώ στη βυζαντινή εποχή έγινε σύμβολο για τον Χριστό. Επίσης με εντυπωσίασαν οι ψηφιδωτές φορητές εικόνες που είναι φτιαγμένες με μικρές πετρούλες που ονομάζονται ψηφίδες. (Χρύσα)

Με εντυπωσίασαν οι δίδυμοι χριστιανικοί τάφοι που βρίσκονταν πάνω από την επιφάνεια της γης και στο εσωτερικό τους ήταν διακοσμημένοι με τοιχογραφίες και περιείχαν κτερίσματα. Οι συγκεκριμένοι τάφοι δεν θυμίζουν τους τάφους της σημερινής εποχής. Επιπλέον μου κίνησε το ενδιαφέρον το γλυπτό του Ορφέα ως σύμβολο του Χριστού που μάγευε με το λόγο του. (Κατερίνα)

Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα ήταν το άγαλμα του Ορφέα. Ο Ορφέας στέκεται όμορφος και λαμπερός και παίζει τη λύρα του. Συμβολίζει το Χριστό που είναι λαμπερός και γεμάτος φως. (Θανάσης) 

Στο μουσείο κάθε τι ήταν ξεχωριστό. Μου έκαναν ωστόσο εντύπωση οι δίδυμοι τάφοι από την Αττική που μεταφέρθηκαν στο μουσείο και εξέχουν από το έδαφος. Είναι ζωγραφισμένοι στο εσωτερικό τους. Μέσα στους τάφους έβαζαν και κάποια αγαπημένα αντικείμενα των νεκρών που θάβονταν, που λέγονται κτερίσματα. (Μαρία)

Στο μουσείο με εντυπωσίασαν οι δίδυμοι τάφοι που μέσα είχαν κτερίσματα και τέλειες τοιχογραφίες και λόγια για τις ψυχές των νεκρών. Το σχήμα τους ήταν σαν κιβώτιο. (Ταγιάνε)

Στο μουσείο μου άρεσε πολύ η βιτρίνα με τα κοσμήματα. Παραμένουν στη μόδα κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια. Μου άρεσε ακόμα η σιδερένια αλυσιδωτή στολή που φορούσαν οι πολεμιστές στη μάχη.  (Μαρίνα)

Στο μουσείο μου άρεσε ο πάπυρος που ήταν φτιαγμένος από δέρμα ζώου και έγραφαν με μαύρο και κόκκινο μελάνι. Επίσης με εντυπωσίασαν τα κοσμήματα που φορούσαν οι πλούσιες γυναίκες στο Βυζάντιο. (Ευαγγελία)

Από το βυζαντινό μουσείο με εντυπωσίασαν οι βυζαντινές εικόνες που έχουν διατηρηθεί σε τόσο καλή κατάσταση παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια. Επίσης μου άρεσε το ψηφιδωτό στην είσοδο του μουσείο που απεικόνιζε με μεγαλοπρέπεια τον Ιουστινιανό και τη συνοδεία του. Τέλος μου άρεσαν τα μάρμαρα από τις πρώτες χριστιανικές εκκλησίες. (Γεωργία)

 

Υπεύθυνη δράσης: Φαίδρα Κουτσούκου

Σχετικά με τον αρθογράφο
Κοινοποιήστε

Αναζήτηση στο ιστολόγιο


Πρόσφατα άρθρα

  • Πρόσκληση για επίδοση βαθμολογίας
  • Ευχαριστήρια επιστολή προς το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • 8 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα των Ρομά
  • Πραγματοποίηση ημερίδας για το Διαδίκτυο

Κατηγορίες άρθρων

  • Δραστηριότητες
  • Χωρίς κατηγορία

Πρόσφατα άρθρα

  • Πρόσκληση για επίδοση βαθμολογίας 10 Φεβρουαρίου 2025
  • Ευχαριστήρια επιστολή προς το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. 3 Νοεμβρίου 2024
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 3 Σεπτεμβρίου 2024
  • 8 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα των Ρομά 4 Μαΐου 2024
  • Πραγματοποίηση ημερίδας για το Διαδίκτυο 17 Απριλίου 2024
  • Πρόσκληση σε ημερίδα 5 Απριλίου 2024
  • Διδακτική επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο Αθηνών 26 Φεβρουαρίου 2024
  • Διαβίβαση ενημερωτικού υλικού σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο 3 Φεβρουαρίου 2024
  • Συμμετοχή στον 1 ο Παν-πελοποννησιακό Μαθητικό Διαγωνισμό Για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 16 Μαΐου 2023
  • Συμμετοχή στη διεθνή έρευνα ICILS 2 Μαΐου 2023

ΙΚΥ Erasmus+

iky2

Η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης

etwining

Ευρωπαϊκή ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη σχολική εκπαίδευση

iky

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

psd2

Γωνιά μάθησης

Χωρίς τίτλο

Τα video του σχολείου μας

Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη

e-class

Ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me

e-me

Πρόγνωση καιρού

πρόγνωση καιρού από το weather.gr



© Copyright 2020
Αργυρώ Σαρμά Καθηγήτρια Πληροφορικής Γυμνασίου Ζευγολατιού