Δράσεις

seminartitle

Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί  στα πλαίσια προβολής  και διάχυσης  του 1ου προγράμματος Erasmus+   υλοποίησαν τις εξής δράσεις:

Σχολικό έτος 2019-2020

α. Eξ αρχής δημιουργία και ενημέρωση της ιστοσελίδας του σχολείου από την κ. Σαρμά Αργυρώ

β. Eξ αρχής δημιουργία σελίδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook)
      από την κ. Τσελεπίδου   Μαρία την οποία μπορείτε να αναζητήσετε στο Facebook
( ή στο Messenger)   με το όνομα χρήστη:         gymzevgol
ή να επισκεφθείτε στη διεύθυνση:
https://www.facebook.com/gymzevgol/?modal=admin_todo_tour


fb

γ. Κινητοποίηση και δραστηριοποίηση των μαθητών για δημιουργία γωνιά Erasmus

δ. Σχεδιασμός και δημιουργία έντυπων αφισών που τοποθετήθηκαν στη γωνιά erasmus
για να προβάλλονται τόσο τα προγράμματα Εrasmus όσο και οι δεξιότητες του 21ου αιώνα

ε. Οργάνωση και υλοποίηση μαθητικού διαγωνισμού ζωγραφικής  στην οποία δραστηριοποιήθηκαν
οι μαθητές της σχολικής μονάδας  για τη δημιουργία πρωτότυπης καλλιτεχνικής  αφίσας
    με θέμα τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus.

    Σκοπός του  διαγωνισμού ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές και να αποκτήσουν γνώση για το
ποιος  ήταν ο Έρασμος , γιατί έδωσε το όνομά του στα προγράμματα , καθώς και τα οφέλη και
τις προοπτικές που αυτά προσφέρουν.

diaxisi

erasmuserasmous3

 

ζ. Ενημέρωση της ευρύτερης κοινότητας σε συνεργασία με το Δήμο Βέλου -Βόχας
και έκδοση δελτίου τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ :  «    Συμμετοχή σε Πρόγραμμα Erasmus+   Δράση ΚΑ1/
Μαθησιακή κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης
στη Στοκχόλμη Σουηδίας    »

Στα πλαίσια του προγράμματος  Erasmus+  το Γυμνάσιο Ζευγολατιού εκπροσωπούμενο από τις και τις καθηγήτριες  Σαρμά Αργυρώ, κλ.ΠΕ86 Πληροφορικής , Τσελεπίδου Μαρία , κλ. ΠΕ01 Θεολογίας  και τη  Δημογέροντα Ιωάννα, κλ. ΠΕ05 Γαλλικής συμμετείχε σε επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στη Στοκχόλμη Σουηδίας κατά το χρονικό διάστημα
21 έως 27 Οκτωβρίου.
         To θέμα της επιμόρφωσης ήταν “Digital Classroom: Using ICT in Education, Flipped Classroom  Model,  Gamification and STEM”.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν  να εφοδιάσει τις εκπαιδευτικούς με τη γνώση,
τα εργαλεία και την αυτοπεποίθηση να αξιοποιούν πλήρως την τεχνολογία στην
τάξη τους , ώστε να μεγιστοποιούν τις μαθησιακές δυνατότητες των μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί μέσα από μια ποικιλία ψηφιακών εργαλείων εξοικειώθηκαν με το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης  (Flipped Classroomαξιοποιώντας τις αρχές της διερευνητικής μάθησης και τις δυνατότητες της Παιχνιδοποίησης (Gamification) και του STEM.
H ευρωπαϊκή εκπαιδευτική εμπειρία που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί ήταν μοναδική μια και είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με συναδέλφους τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε μια διαπολιτισμική εμπειρία μάθησης, ανταλλαγής ιδεών και δημιουργίας δικτύου για μελλοντική διεθνή συνεργασία  αλλά και να αποκτήσουν ευρύτερη κατανόηση των πρακτικών και μεθόδων   άλλων ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης  και να ενσωματώσουν κοινές αξίες εκπαίδευσης στη διδασκαλία δίνοντας μια ευρωπαϊκή διάσταση.
Την αποκτηθείσα εμπειρία θα τη μεταδώσουν και στους υπόλοιπους  εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και όλοι μαζί θα υλοποιήσουν δράσεις που θα διεγείρουν ευκαιρίες μάθησης προς όφελος των μαθητών!!

Τέλος οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι:

Το Erasmus+ εμπλουτίζει τις οπτικές σου
πάνω στα πράγματα.
Και όταν αλλάζεις τη θέση
που κοιτάζεις τα πράγματα,
τα πράγματα που κοιτάς αλλάζουν!!!

ικυ

 

η. Ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολικού οργανισμού για την εμπειρία κινητικότητας

      Στα πλαίσια της ενημέρωσης του Συλλόγου, έγινε παρουσίαση από την συμμετέχουσα στο πρόγραμμα κ. Τσελεπίδου, της αντίστοιχης παρουσίασης που έγινε στη Στοκχόλμη όπου προβλήθηκε η σχολική μας μονάδα και οι ιδιαιτερότητές της καθώς και η ευρύτερη κοινότητα και το περιβάλλον στην οποία ανήκει.
Ο Σύλλογος διδασκόντων ενημερώθηκε για τα οφέλη που αποκόμισε ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά από την συμμετοχή στο επιμορφωτικό πρόγραμμα που έλαβε χώρα στη Στοκχόλμη της Σουηδίας.

Παράλληλα τέθηκε ως  ακόλουθος στόχος η  υλοποίηση ομάδων για την  ενημέρωση  της χρήσης των εργαλείων web 2.0 στη μαθησιακή διαδικασία και την και την εφαρμογή τους στην τάξη.

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε μορφή αρχείου PDF , πατώντας στο παρακάτω  link:

 erasmus2019-Stockholm

Stockholm

Greece

 

 

 

 

 

 

 

θ. Παρουσίαση του προγράμματος σε επίπεδο νομού στα πλαίσια της  εκδήλωσης που διοργάνωσε
το Π.Ε.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου σε συνεργασία με τη Σχολή  Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
και το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με
θέμα «Erasmus+: Διαδικασία και καλές πρακτικές»     με ανοικτή πρόσκληση στους
εκπαιδευτικούς και την ευρύτερη κοινότητα.

Πρόσκληση στην εκδήλωση ενημέρωσης πληροφόρησης με θέμα: «Erasmus +: Διαδικασία και καλές πρακτικές».

Σας προσκαλούμε την Τρίτη 17/12/2019 και ώρες 17.00 έως 20.00 μμ, στην εκδήλωση που διοργανώνει το Π.Ε.Κ.Ε.Σ σε συνεργασία με τη Σχολή  Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με θέμα «Erasmus+: Διαδικασία και καλές πρακτικές».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα 1 του τμήματος Πολιτικής Eπιστήμης και Διεθνών σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Αριστοτέλους 1 και Λεωφόρος Αθηνών).

    Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί η εμπειρία από τη συμμετοχή του σχολείου μας ( Γυμνάσιο Ζευγολατιού) στο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Erasmus KA1,  στην Στοκχόλμη της Σουηδίας.

 

iky2

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε μορφή αρχείου PDF , πατώντας στο παρακάτω  link:
university

nomos2

nomos3

 

Σχολικό έτος 2020-2021

ι. Υποστήριξη των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας στην εξ” αποστάσεως εκπαίδευση

    Το πρόγραμμα της ευρωπαϊκής κινητικότητας του Γυμνασίου Ζευγολατιού με θέμα τις νέες τεχνολογίες παρείχε τα κίνητρα  αλλά και συντέλεσε στη βελτίωση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ώστε να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλη τη διάρκειά της
Κατά το χρόνο που πραγματοποιήθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι συμμετέχουσες στο πρόγραμμα, παρείχαν κάθε δυνατή υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου, τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο.
Μέσω τηλεσυνεργασίας πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

από την  κ. Σαρμά Αργυρώ ΠΕ86

α. επιμορφωτική συνάντηση και ενημέρωση                                    
     πάνω σε πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης webex και e-class
β. πρακτική εξάσκηση  στα εργαλεία που προσφέρουν οι πλατφόρμες

και από την κ. Τσελεπίδου Μαρία
γ. ενημέρωση και παρουσίαση των web 2.0 εργαλείων
δ. ενημέρωση και παρουσίαση του  διαδικτυακού εργαλείοου Kahoot   που επιτρέπει στους
εκπαιδευτικούς να δημιουργούν εύκολα και γρήγορα παιγνιώδη κουίζ με σκοπό την
αξιολόγηση των μαθητών σε πραγματικό χρόνο.

 

Πρόσκληση


iky2tselepidou

                                                                         

 

 

 

Δεδομένων των έκτακτων συνθηκών που βιώνουμε λόγω Covid και στο πλαίσιο της διάχυσης του προγράμματος Erasmus που εκπονεί το σχολείο μας,
Σας καλώ στις  2-12-2020 ημέρα Πέμπτη και ώρα 6:30 μ.μ. στο 1ο  βιωματικό εργαστήριο με θέμα:
«Εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, Ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εξ” αποστάσεως διδασκαλία»
σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

6:30 – 7:30  Διαδραστικά βιβλία

7:30 – 8:30  Βιωματικό  εργαστήριοστη webex:
(
polling,chat,sharing, annotate) 

Η παρουσίαση θα γίνει από την κ. Σαρμά Αργυρώ

Επίσης σας καλώ στις 17-12-2020 ημέρα Πέμπτη και ώρα 6:30 μ.μ. στο 2ο βιωματικό εργαστήριο
με θέμα: «Εισαγωγή στα web 2.0 εργαλεία, και το διαδικτυακό  εργαλείο  Kahoot »
σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

7:30 – 8:30 Εισαγωγή στα web 2.0 εργαλεία

8:30  – 9:30 Παρουσίαση του  διαδικτυακού εργαλείου Kahoot  που επιτρέπει στους
εκπαιδευτικούς να δημιουργούν εύκολα και γρήγορα παιγνιώδη κουίζ
με σκοπό την αξιολόγηση των μαθητών σε πραγματικό χρόνο.


Η παρουσίαση θα γίνει από την κ. Τσελεπίδου Μαρία
 

Η Δ/ντρια

Δημογέροντα  Θεοδώρα Ιωάννα

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε μορφή αρχείου PDF , πατώντας στο παρακάτω  link:
activity tsele

 

ια. Υποστήριξη των μαθητών

Η  κ. Σαρμά Αργυρώ εφάρμοσε  τη μέθοδο της αναστρέψιμης τάξης (Flipped classroom) και ενσωμάτωσε τα Web 2.0
εργαλεία (συνεργατικά έγγραφα της Google, gmail, cloud storage) στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής

Μπορείτε να δείτε την ομαδική εργασία της τάξης β2α σε
ένα συνεργατικό έγγραφο της Google , πατώντας στο παρακάτω  link:
Google Doc Τάξη β2α

flipped classroom

ιβ. Υποστήριξη των μαθητών

Η κ. Τσελεπίδου Μαρία εφάρμοσε την παιχνιδοποίηση (Gamification) και συγκεκριμένα το διαδικτυακό εργαλείο Kahoot
ως παιδαγωγική μέθοδο για τη διαμορφωτική αξιολόγηση των μαθητών της σχολικής μονάδας

kahoot

 

ιγ. Συνέντευξη μαθητών στην οποία  ζητήθηκε από τους μαθητές να αξιολογήσουν τις νέες μεθόδους
διδασκαλίας που 
  εφαρμόστηκαν στη σχολική μονάδα στο πλαίσιο του μαθήματος της
πληροφορικής 
από την Κ. Σαρμά Αργυρώ

 


 

 

ιδ. Εγγραφή  εκπαιδευτικών στην Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα

             Εγγραφή  της εκπαιδευτικού κ. Σαρμά Αργυρώς  στην Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην
Ελλάδα και επιτυχής παρακολούθηση 2 εξαμηνιαίων 
εξ αποστάσεως e-σεμιναρίων με τίτλους » Πλατφόρμες
ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας»
      και » Αξιοποίηση των κινητών συσκευών στην διδασκαλία» αντίστοιχα

etwinning1

 

etwinning2

 

ιε.   Συμμετοχή του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS στην εξ” αποστάσεως διήμερη δράση με θέμα : «Η 6η ΑΙΣΘΗΣΗ – Ένα παιχνίδι από το μέλλον»
 και
 υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Σαρμά Αργυρώ και κ. Τσελεπίδου Μαρία

Στη δράση γίνεται παρουσίαση των επερχόμενων τεχνολογιών (brain-to-brain interaction / BBI) και το πώς αυτές αναμένεται να διαμορφώσουν το μέλλον.
Στόχος της δράσης η επινόηση ενός μελλοντικού ψηφιακού παιχνιδιού από τους μαθητές του γυμνασίου εφόσον αυτοί εκπαιδευτούν στις  τεχνολογίες BBI.

Δείτε περισσότερα στο παρακάτω link
Η 6η Αίσθηση για Όλες και Όλους

drasi bbi

ιζ.   Συμμετοχή στη διαδικτυακή ημερίδα με θέμα «Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση:
Παρουσίαση του ευρωπαϊκού έργου 
Biz4Fun «

Biz4fun

 

ιη. Συμμετοχή στη διαδικτυακή ημερίδα με θέμα:
«Το Πλαίσιο Ικανοτήτων Εκπαιδευτικών για  Εκπαίδευση STE(Α)Μ»

η οποία διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε από το Περιφερειακού Κέντρο  Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
(ΠΕΚΕΣ) Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο  Τεχνολογίας και Εκδόσεων «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ)
στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου «STEMonEdu:  Competence development of
STE(Α)Μ educators through online tools and communities»
το  οποίο 
 χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+/KA3/ Forward Looking  Cooperation
Projects in the fields of   Education and training ,
από την κ. Σαρμά Αργυρώ

ιθ.  Διαμοιρασμός έντυπου υλικού στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του συλλόγου διδασκόντων και
δημοσίευση στην ιστοσελίδα σχετικά 
με οδηγίες διαχείρισης προγραμμάτων Erasmus+

Μπορείτε να δείτε σχετικές οδηγίες διαχείρισης  σε μορφή αρχείων PDF ,
πατώντας στα παρακάτω  link:

 odigosben
odigos die

 

ιι    Αποστολή ενημερωτικού φυλλαδίου στους γονείς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που τους
γνωστοποιεί τα αποτελέσματα από  
το πρόγραμμα Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο μας
program

ικ.  Οργάνωση  ημερίδας διάχυσης των αποτελεσμάτων και σχετική παρουσίαση στο Σύλλογο των
διδασκόντων,
από την κ. Τσελεπίδου Μαρία με τη λήξη του διδακτικού έτους .                                                                            

diaxisi1diaxisi2

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση διάχυσης των αποτελεσμάτων
σε μορφή αρχείου PDF , πατώντας στο παρακάτω  link:
dissemination

 

syllogos

 

school

Ομάδες- στόχος στις οποίες απευθύνθηκαν οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί ήταν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής τους μονάδας, όμορων σχολείων, εκπαιδευτικοί της περιφέρειας Πελοποννήσου, οι μαθητές της σχολικής μονάδας, αλλά και οι ευρύτερη κοινότητα.

     

                 Ο αντίκτυπος από την υλοποίηση και διάχυση του  ευρωπαικoύ προγράμματος Erasmus που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας κατά τη διάρκεια των ετών 2019-2021 , είναι εξαιρετικά θετικός πρωταρχικά για τις ίδιες συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς που είχαν την ευκαιρία να βιώσουν αυτήν την εμπειρία κινητικότητας , αλλά και για τις ομάδες στόχους της διάχυσης των αποτελεσμάτων.

 Οι συμμετέχουσες προσπάθησαν να εμπλέξουν αρχικά τις τάξεις τους με μικρά και προσεκτικά βήματα σε μια διαφορετική μαθησιακή διαδικασία , αλλά και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς πραγματοποιώντας έναν σημαντικό αριθμό εκπαιδευτικών δράσεων μέσω τηλεσυνεργασίας ή και δια ζώσης .
        Ο τελικός αντίκτυπος στη σχολική κοινότητα  ήταν θετικός .
Οι μαθητές εφαρμόζοντας στη μαθησιακή διαδικασία την «αναστρέψιμη τάξη» κινητοποιήθηκαν και ενθαρρύνθηκαν στην ανακάλυψη της γνώσης, ενώ δουλεύοντας όλοι μαζί σε ένα συνεργατικό έγγραφο έγινε προσπάθεια να εκφραστούν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν κριτική σκέψη . Επίσης η εφαρμογή της παιχνιδοποίησης συνέβαλε στη δημιουργία ελκυστικού κλίματος , μέσα στο οποίο όλοι οι μαθητές μπορούν να προσέρχονται βιώνοντας αισθήματα χαράς και όχι καταπίεσης .

        Θετικός επίσης ήταν και ο απολογισμός στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα ύπαρξης δεξιοτήτων και ικανοτήτων στις ΤΠΕ δειλά δειλά πειραματίστηκαν στα ψηφιακά Web 2.0 εργαλεία και προσπάθησαν να τα εντάξουν στις τάξεις τους.
Καλλιεργήθηκε λοιπόν το έδαφος ώστε να ενσωματωθούν στην πορεία οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί 
Ευχαριστούμε  το Σύλλογο Διδασκόντων  για  τη στήριξη που μας προσέφεραν στο δύσκολο αυτό  εγχείρημά μας , αποδεικνύοντας ότι η Συνεργασία και η Ομαδικότητα, μπορούν να εξομαλύνουν και τις πιο δύσκολες συνθήκες , όπως αυτές που βιώσαμε.

Και Συνεχίζουμε…