Το σχέδιό μας

Σχολ. έτος 2021-2022

 

gym

        Η σχολική μας μονάδα την προηγούμενη σχολική χρονιά αποφάσισε να επενδύσει
μακροπρόθεσμα σε ένα Ευρωπαϊκό Σχέδιο Ανάπτυξής της με συμμετοχές της στα
προγράμματα Erasmus+, στην κατεύθυνση ανάπτυξης της ποιότητάς της  και
διεθνοποίησης.

        Αυτό έγινε κατόπιν αυτοαξιολόγησης που ανέδειξε τις ανάγκες που πρέπει να αντιμετωπίσει ώστε
να εκσυγχρονιστεί πάνω στα πρότυπα και τις τεχνικές των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης . 

       Ξεκινώντας να θεραπεύει τις ανάγκες της αιτήθηκε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πάνω σε νέες, μεθόδους και διαδραστικούς τρόπους διδασκαλίας με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών προκειμένου η παρεχόμενη εκπαίδευση να κινητοποιεί όλους τους μαθητές και να τους ενθαρρύνει στην ανακάλυψη της γνώσης . 
      
Απώτερος σκοπός της ήταν η αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μια και η χρήση των ΤΠΕ λειτουργεί ως ενισχυτικό κίνητρο μάθησης ιδιαίτερα στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες μαθητών. 

     Ωστόσο ενώ η  υλοποίηση του σχεδίου βρίσκεται σε εξέλιξη, διαπιστώνονται από την μέχρι τώρα προσπάθεια εφαρμογής της αποκτηθείσας γνώσης κάποια προβλήματα.
       Συγκεκριμένα ο παραδοσιακός τρόπος διαχείρισης της τάξης παρουσιάζει ασυμβατότητα και έρχεται σε αντίθεση με τις νέες μεθόδους διδασκαλίας .
Ο εκπαιδευτικός από θεματοφύλακας ενός ρεπερτορίου κανονισμών για την αυστηρή πειθαρχία στην τάξη πρέπει να μετατραπεί σε σπουδαίο “Manager”, που αντιλαμβάνεται ότι για να διαχειριστεί αποτελεσματικά τη σύγχρονη πολυπολιτισμική τάξη, πρέπει να καλλιεργήσει οριζόντιες δεξιότητες διαχείρισης όπως επικοινωνία , συνεργασία , κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, (soft skills) και να οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης , αλληλοσεβασμού και ενσυναίσθησης με τους μαθητές.
Έτσι θα δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα κλίμα συντελικό της μάθησης , ένα κλίμα στο οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί η νέα γνώση αποτελεσματικά.

        Επιπλέον αποτελεί κοινή συνείδηση όλων μας ότι το σχολείο πρέπει να εγκαταλείψει την παροχή θεωρητικής και αφηρημένης γνώσης που δημιουργεί αποστροφή στους μαθητές και καθιστά το ρόλο του αναποτελεσματικό.
Είναι ανάγκη να γίνει ελκυστικό με ελκυστικές μεθόδους διδασκαλίας και όλοι οι μαθητές να προσέρχονται σε αυτό βιώνοντας αισθήματα χαράς και όχι καταπίεσης .
Επειδή όμως όλοι οι μαθητές αγαπούν να παίζουν παιχνίδια γιατί είναι ελκυστικά, συναρπαστικά και διασκεδαστικά, θα μπορούσαμε να κάνουμε τις εκπαιδευτικές μας δραστηριότητες εξίσου συναρπαστικές ενσωματώνοντας μηχανισμούς παιχνιδοποίησης.
    Η μάθηση μέσω μηχανισμών παιχνιδιών, «gamification», μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

     Συνεπώς η σχολική μας μονάδα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής κινητικότητας και συνεργασίας προτείνει σχέδιο το οποίο θα λειτουργήσει ενισχυτικά και υποστηρικτικά στο σχέδιο που ήδη υλοποιείται και στοχεύει να καλύψει τις εξής ανάγκες:

α. την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη διαχείριση της τάξης (classroom management) και την καλλιέργεια των » Soft Skills» πάνω στα πρότυπα των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης.
β. την εμβάθυνση στο αντικείμενο «Gamification» , σε συνέχεια της προηγούμενης επιμόρφωσης.

Classroom Management: Why & How | Organized Classroom                       Manage Your Class Signs, 6/pkg - TF-1298 | Scholastic Teaching Resources |  Classroom Management

Classroom Management Stategies - pedagogiayandragogia2016

 

 

Benefits of Using Gamification in Digital Marketing | myCredGamification in Education - EFL Kritikou