Αφιερώματα

Σχ. έτος 2020-21

Έγιναν εξ αποστάσεως αφιερώματα, σχετικά με:

  •  το σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία
  •  την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ
  •  το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα
  •  τους Τρεις Ιεράρχες
  •  την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Σχ. έτος 2019-20

      Έγιναν αφιερώματα με ομιλίες, προβολές ταινιών, συζήσεις, συμπληρώσεις ερωτηματολογίων
κτλ., σχετικά με:

  •  το σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία
  •  την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
  •  τα δικαιώματα του παιδιού
  •  το ασφαλές διαδίκτυο
  •  την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ
  •  το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα
  •  τους Τρεις Ιεράρχες

 

Σχολ. Έτος 2018-19

Έγιναν αφιερώματα με ομιλίες, προβολές ταινιών, συζήσεις, συμπληρώσεις ερωτηματολογίων κτλ., σχετικά με:

  • το σχολικό εκφοβισμό
  • την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
  • τα δικαιώματα του παιδιού
  • το ασφαλές διαδίκτυο
  • το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία
  • την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ
  • το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα
  • τους Τρεις Ιεράρχες
  • την Γενοκτονία των Ποντίων
  • την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

      Με αφορμή εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ για αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
(2 Απριλίου 2019), οι κες Κουτσούκου Φαίδρα και Παντολέων Παναγιώτα διοργάνωσαν και υλοποίησαν δράση με στόχο την
 ενημέρωση των μαθητών για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αλλά, κυρίως, την ευαισθητοποίησή τους ώστε να προωθηθεί η φιλαναγνωσία και τα
βιβλία να είναι 
προσιτά, εύκολα προσβάσιμα και ελκυστικά στους μαθητές.

     Από δημοσιεύματα ερευνών στον τύπο είναι γνωστό ότι οι Έλληνες κατατάσσονται στις τελευταίες θέσεις όσο αφορά στη φιλαναγνωσία. Επίσης, είναι εμπειρικά γνωστό στους εκπαιδευτικούς του Σχολείου ότι ελάχιστοι μαθητές διαβάζουν και κάτι άλλο πέραν των σχολικών βιβλίων. Σε αρκετούς η ανάγνωση είναι απωθητική, πολλοί δεν έχουν πρόσβαση σε βιβλία/έντυπα λόγω οικονομικών δυσχερειών, μερικοί δεν έχουν καμία ενθάρρυνση για εξωσχολικό διάβασμα από το κοινωνικό τους περιβάλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη της τα παραπάνω δεδομένα, η δράση περιλάμβανε επιμέρους δραστηριότητες:

1.    Όλοι οι μαθητές ασχολούνται με ένα βιβλίο και μιλάνε γι’ αυτό και για την εμπειρία τους.
Όλοι οι μαθητές επισκέφθηκαν τη σχολική βιβλιοθήκη *, επέλεξαν ένα βιβλίο και επέστρεψαν στις
τάξεις τους. Εκεί κλήθηκαν να το περιεργαστούν / μελετήσουν, να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους
και να εξηγήσουν αν κατάλαβαν το περιεχόμενό του, αν τους κίνησε το ενδιαφέρον, αν θα το συνιστούσαν για
ανάγνωση, κ.τ.λ., και να εξηγήσουν γιατί. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να απαντήσουν ανώνυμα σε
ερωτηματολόγιο αξιολογώντας τη δραστηριότητα, εκφράζοντας την προσωπική τους στάση και
προτιμήσεις όσο αφορά στην ανάγνωση βιβλίων/εντύπων.

2. Όλοι ενημερώνονται για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και τα οφέλη της
φιλαναγνωσίας.

Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων έγινε παρουσίαση του θέματος από την κα Κουτσούκου Φαίδρα.

3. Αναγνώστες μιλάνε με βάση την προσωπική τους εμπειρία με στόχο να πείσουν και άλλους να διαβάζουν και απαντώντας σε ερωτήματα όπως: -τι ώθησε τους ίδιους στην ανάγνωση –ποιο ήταν το πρώτο τους βιβλίο –ποιο είναι το αγαπημένο τους βιβλίο και γιατί –πού/πότε/πώς και κυρίως γιατί εξακολουθούν να διαβάζουν –πώς επιλέγουν τι θα διαβάσουν, κ.α.
Για να προωθηθεί η φιλαναγνωσία προκηρύχτηκε και διαγωνισμός σχετικής αφίσας, με έπαθλο ένα βιβλίο για την καλύτερη.

4. Αποδελτίωση των απαντήσεων των μαθητών στο ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε και ανακοίνωση των αποτελεσμάτων σε αυτούς και στους καθηγητές.

5. Επιλογή της καλύτερης αφίσας και ανάρτησή της στο χώρο του Σχολείου.

6. Εμπλουτισμός της σχολικής βιβλιοθήκης με νέους τίτλους αξιοποιώντας χρήματα δωρεών και λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις των μαθητών.

7. Δημιουργία της «γωνιάς του βιβλίου» με στόχο τα βιβλία να είναι προσιτά, εύκολα προσβάσιμα και ελκυστικά στους μαθητές.
Στη διάρκεια της δια ζώσης λειτουργίας του Σχολείου η ανταπόκριση των μαθητών στη «γωνιά του βιβλίου» ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική, γεγονός που οδήγησε σε νέες ενέργειες (από καθηγητές και τη Διεύθυνση) σχετικά με τη
σχολική βιβλιοθήκη:
– εκκαθάριση (τα πολύ παλιά και φθαρμένα βιβλία παραδόθηκαν για ανακύκλωση)
– αποσυμφόρηση (σειρές βιβλίων, π.χ. εγκυκλοπαίδειες που υπήρχαν διπλές ή τριπλές παραχωρήθηκαν στο 2ο
Δημοτικό Σχολείο που στερούνταν βιβλίων)
– Επίσης προγραμματίστηκαν καταγραφή και οργάνωση των υπαρχόντων βιβλίων, κατάθεση αιτήματος για
παροχή νέων επίπλων-βιβλιοθηκών και κατατέθηκαν προτάσεις για εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης με νέους
τίτλους και για διοργάνωση ανάλογων δράσεων τις επόμενες σχολικές γιορτές.

Από αυτά υλοποιήθηκε μόνο η καταγραφή των βιβλίων και η κατάθεση αιτήματος για νέα έπιπλα, όχι τα
υπόλοιπα λόγω της λειτουργίας του Σχολείου εξ αποστάσεως.

question

 

 

apodeltio